Modevisningsdagen

Tre timmars sömn sen var det dags att upp och hoppa och bege sig till salong Lödder för att sminka 10 snygga tjejer och killar. Känslan för makeupen skulle vara sexig, sotig, inslag av rostfärger samt blöt hy.
När alla modellerna kom blev de genast hänvisade till att gå och tvätta sig med ansiktsrengöring samt peeling, hudvården är A-O när det gäller att få till en snygg makeup! Eftersom alla hudtyper ej tål peeling med korn i så är Nimues Enzym peeling jättebra, det är viktigt att få bort alla torrhetsfläckar annars finns det risk att det blir en "blaffe"  foundation på det stället och då ser det nästan ut som man har en pigmentering. Såklart fick alla därefter ansiktsvatten och ansiktskräm för att återfukta huden.
 
Isabella och Linda skötte hårstylingen, där känslan skulle vara som att man hade doppat håret i havet. Det blev så läckert! De är så grymt duktiga!
Eftersom jag inte hade fått tag på någon makeup artist som hade möjlighet o hjälpa mig med att hinna med att sminka allihopa så fick Isabellas syster Rebecka rycka in och agera assistent, till min stora tacksamhet!
 
 
 
 
 
Vi satte igång halv åtta och vara klara 11.05. 11.30 så begav vi oss till rådhuset där den sista touchupen skedde och kl 12.00 satte modevisningen igång och då var torget i Karlshamn fyllt med folk.
Hade blivit något strul med visningen av loggorna så konferansciern berätta istället att hårstylingen var av Lödder och makeupen av Unna dig.
 
 
 

Modellerna var jätteduktiga och Lotta Niemi´s kollektion Rust var verkligen superhet! Så är riktigt glad att ha varit delaktig i visningen. Blev mycket lyckat!
Ha en trevlig kväll allihopa och rolig östersjöfestival! Nu ska jag unna mig lite bubbel i glaset, ha det fint!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0